06 March 2011

R!



dünyaya küfrederek uyandım dün..
akşamdan kalmanın ilacının akşamda kalmak olduğunu biliyor, yarısı geride kalan güne "merhaba" demeye üşeniyordum.. olmadı..
'hiç' aradı; verilmiş sözüm vardı, hatırlattı.. biraz ona, biraz kendime verilmiş, lakin ertelemeyi rutine bağladığım bir söz..
"geliyor musun?" dedi, gittim..
yarı uykulu, bilinç kapalı, algılar yerle yeksan..


***
galatasaray'ın yan sokağında bir dükkanda üç kişi..
biri verdiği kararın arkasında durmayı bilen, biri "söz var dediler geldik!" diyen, diğeri aklından bile geçirmeyen..


***
"5 mart, bugünü unutmayacaksın.." dedi ve oturdu koltuğa..
bekledik..
dünya üzerinde 'sadece tv8'i çeken' tek televizyonun önünde bir saat bekledik..
bitti..
sırasını savuşturmanın verdiği keyfe, aynaya baktığında gözlerine yansıyan mutluluğu ekleyip bir sigara yaktı..
bense, ikinci kahveden aldığım güçle kayıtsızdım hala..
"anne you can't hide you know we'll find you!" diye mırıldanıyordum..
dilime dolanan şarkıdaki tehlikeyi fark edip "otur!" dedi.. mırıldanmaya devam ettim..
anlamsız birkaç soru, gereksiz üç-beş kuruntu ve yerli yersiz istekler..
20 dakika sürdü.. beklediğimden daha kısa, tahmin ettiğimden daha kolay, hayal ettiğimden daha güzel..
vücudumun tapusunu üstüme almam 20 dakika sürdü.. imzayı kitaplığın en görünen yerine astım ve eser sahibine selamı çakıp koltuktan kalktım..
27 yılın muhasebesi, toplasan iki-üç kişiyi artıya geçiriyordu;
liste başını bileğime yazdım..


***
benden sonra 'aklından geçirmeyen' oturdu koltuğa, 15 dakika sonra o da kalktı..
üç çift göz, birbirimize baktık..
"I left my body and I left my fate" deyip çıktık dükkandan..


***
istanbul'a karşı bir balkonda mola verdik.. üç saat..
biraz sustuk, biraz konuştuk; geçmişten, kendimizden..
eski defterleri açtık, tozlarını üfledik, boş sayfalarını doldurduk, yerlerine kaldırdık..
"bir sonraki seansta görüşmek üzere" dedik ve ayrıldık..


***
eve geldim, koca bir günün özlemini dindirmek için 'play'e bastım..
ve öylesine bakınırken bir nota rastladım;
"john frusciante / doğum günü: 5 mart 1970"
bütün gün dilime dolanan, 'hiç'i "5 mart, bugünü unutmayacaksın.." demeye zorlayan, günün anlam ve önemini tek başına taşıyan, 41 yıl önce bugün doğan bir adam..
ve ben ve 'hiç' ve 'hiç aklında olmayan'..
üç kişi; tam 41 yıl sonra, hayatlarında yeni bir sayfa açan..


***
neresinden baksan, güzel hikaye..

No comments: