02 March 2009

Pan'a..



"Başka diyarlara, başka denizlere giderim, dedin
Bundan daha iyi bir kent vardır bir yerde nasıl olsa"


Kavafis böyle buyurmuş, sonunu da hüzne yormuştu.. Ama biliyorum; uzaklar iyi gelecek sana.. Onlarca hayal var belki kurduğumuz, gizlilerimiz, saklılarımız; Karşıyaka İskele'nin üstündeki sancılı akşamüstünden bugünlere kalan.. Öyle ya da böyle tutunuyoruz işte bir ucundan, görüyorsun.. Ve bugün; onlarca dünün ardından gidiyorsun.. Arkana bakıp da hayaline ihanet etmeyeceğinden adım kadar emin olmasam başka sözler ederdim de 'Yolun açık olsun' en doğrusu galiba.. Hoşçakal dostum; bir gün dönecekmiş, tıpkı yarın görecekmiş gibi..


"Yağmurlar da diner moruk
Gökyüzüne bakmayıveririz bir gün
Zaten üç damla suyun, bir avuç toprakla çarpımından doğdum ben
Bunun için çamura kestim son günlerde
Sen hiç Bob Dylan dinledin mi?
Hiç dün gece dinledin mi?
Şarabı rakıyla karıştırıp
Saatler moruk saatler... ne olmuş saatlere,
kurmayıveririz bir gün
Ben parmak hesabıyla bir ömür yaşadım
Yükseklik korkusundan başım hiç dik durmadı
İğreniyorum kendimden bile bazan
Dünyadan her zaman

Kaldırıp yakamı inerim gecenin ayıp yerlerine
Eve geç gelen adamların hüznüyle
Biz ne kötü yaşadık be moruk
Bir kuş kanatlarını dürünce rüzgarsız kalmak gibi
O kadar yalnız, o kadar umutsuzduk
-geçmiş zaman kipi gitmedi burda ama neyse

Moruk diyorum artık benimle büyüyenlere..."

Ahmet Erhan

No comments: