21 November 2008

Üçgen pota



Çocukluğumun büyük bölümünü, evimin yakınlarındaki üçgen potada geçirdim
ve hatırı sayılır miktarda anıyla doldurdum sepetimi..


'İkiye-iki', 'üçe-üç'lerde öğrendim paylaşmayı, minyatürde tanıştım imkansızla, sekiz takımlı turnuvalarda başladı bekleme seanslarım, sınırı aşmayı tellerin ardından attığım şutlarla test ettim, "son bi' şut!" cümleleri perçinledi arsızlığımı, tek başına aldığım maçlarda anladım 'yanmak' nedir, kaybettirdiklerimde sindirdim sorumluluğun yükünü, suçu başkalarına atmamayı öğrendim beton zeminde, fileli çemberlerde fark ettim yeniye olan özlemimi, yediğim ilk dayakla hazırlandım sonraki darbelere, sarhoş olup ağladım banklarında, taşınanlar hasretimi, gelenler merakımı körükledi, sabaha karşı bitirilmiş yarım kilo çiğdemle adım attım bağımlılıklarıma, ilk isyanıma tanık oldu sokaklar, hayata anlamını dahi bilmediğim küfürler savurdum, zorlama şutlarla başladı dikiş tutmazlığım, mağlubiyetlerin ardından yeni 'ben'ler yarattım, galibiyetler perçinledi özgüvenimi, lanetli izler yarattı düşüşlerim ve bugüne kalan dostlar edindim, 15 yıldır kadememe giren adamlara rakip oldum yeri geldiğinde, 'basket-faul'ler artırdı direncimi, kolayı zor gösterdim 'bilekten' süsü verip, yediğim dirseklerle çözdüm hayatın acımasızlığını, zamanla kavradım her oyunun incelik gerektirdiğini, tribünlere oynadım bazen, kendi kendine yetmeyi 'bire-bir'lerde öğrendim, tek potada uzaklaştım sıkıntılardan, kaçarak bıraktım yalnızlığımı geride, arkamdan gelen siren sesleriyle devam etti kaçışlarım, başka şehirlere sürüklendim..


ardımdan yıktılar üçgen potayı, bir dönemin sonunu yaşadım, eve dönüşlerde sızlar oldu bir yanım, hayata hazırlandığım yeri çaldılar elimden..


üçgen pota, çocukluğumu gömdüğüm yer oldu, 15 senede kazdığım mezara, hayatımdan fazlasını bıraktım..


zorlama atışlarımı törpülediysem bugün, top çeviriyorsam durmadan, doğru zamanı bekliyorsam doğru pas için ve tüm sahayı görebiliyorsam artık; hep bu yüzden işte, sokağı denizlere çıkan o 'üçgen pota' yüzünden..

1 comment:

hic said...

ucgen potanin etrafini saran kaldirimlar biliyor devrin muhtesemligini..
onlar da yikilmadi..