02 March 2008

Hosley for MVP!





Beko Basketbol Ligi
, bu sene belki de Türk basketbolunun gelmiş geçmiş en kaliteli ve çekişmeli mücadelesine sahne oluyor. Ancak bütün bu pahalı kadrolar ve yıldız oyuncular içerisinde bir isim var ki sezon sonunda 'MVP' ödülünü kimselere bırakmamayı şimdiden kafasına koymuş gibi duruyor..

Quinton Hosley'den bahsediyorum..

Karşıyaka'nın, sezon başında Sean Marshall ve Gary Neal'la birlikte kadrosuna dahil ettiği üç yabancıdan biri olan Fresno State mezunu Hosley, Karşıyaka Arena'da Fenerbahçe Ülker'i 84-77 yendikleri karşılaşmada tamı tamına 43 sayı, 19 ribaunt, 4 top çalma ve 2 asistle oynarken, bu sezonki muhteşem performansını bu maçla birlikte taçlandırmış oldu..

Aslında, maç öncesi ve ilk dakikalar Karşıyaka açısından çok da umut verici değildi. Gary Neal'ın Barcelona'ya transferinin ardından takım, en önemli sac ayaklarından birini kaybetmiş, yerine alınan Geno Carlisle ile aşı tutturulamamış, Barış Ermiş'in sakatlığı zaten kısıtlı olan rotasyonu iyice daraltmış, takımın tek gerçek uzunu Asım'ın ilk periyotta üç faule ulaşıp kenara gelmesi de bütün bu tersliklerin üstüne tuz biber ekmişti..

İşte Hosley, her şeyin olabildiğince kötüye seyrettiği bu anlarda sahneye çıktı ve sorumluluğu üzerine alarak, tek bir oyuncunun, koca bir takımı nasıl da alt edebileceğini gösterdi herkese..

26'sı ikinci yarıda gelen -19'da 8 iki sayılık, 5'te 4 üç sayılık ve 18'de 15 serbest atış isabetiyle kaydedilmiş- 43 sayı ve 19 ribaunttan bahsediyorum. Uzun yıllardır, Avrupa basketbolunda bir oyuncunun böylesine dominant bir performans sergilediğine şahit olmamıştım diyorum hatta. Semih Erden'in üzerinden vurduğu ve Semih'i en 'ince' ifadeyle potaya soktuğu smacı düşünüyorum hala. Öyle özel bir oyun ortaya koydu ki bugün, ligin sayı krallığında 23.0, ribaunt krallığında da 11.9 ortalama ile zirvede yer aldığına değinmiyorum bile..

İyisi mi bu maçın tekrarını, özetini bir yerlerden bulup izleyin. Ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızı tahmin ediyorum..

Unutmadan;

Henüz çıplak gözle izleme imkanınız varken, Hosley'li Karşıyaka'nın maçlarını takip etmenizi öneririm. Kendisi buralarda pek de uzun kalmayacak gibi..

No comments: