13 March 2008

Biliyorum




gitmek lazım bazen;

arkaya bakmadan,
sormadan,
yormadan
bilmediğin yollarda kaybolmak
ve bir an olsun pişmanlık duymadan
boş verebilmek lazım

bir sigara yakmak,
derin bir nefesle birlikte
ne varsa geçmişe dair silip atmak,
hatta umursamadan üstüne basıp çiğnemek
ama mutlaka devam etmek lazım

sığındığım hayatlar solarken birer birer
doğru yerde,
doğru zamanda,
herhangi bir doğru ikilemi bu içimi kemiren

sondan başa sarsam kim kalır geriye?

adını unuttuklarım?

düşlerinde kaybolduklarım?
sabahlara inat gecelerde aradıklarım da
en karanlık uykularda bulduklarım?

gel, gör;

yok artık başımı döndüren masal perileri,
yoruldum düş bahçelerinde,
sahi neydi beni bu çıkmazlara iten?
bulamıyorum

yine de bu kez farklı olacak her şey,
inan hissediyorum
çığlıklarımı kendime saklayıp çıkıyorum bu defa yola,
avaz avaz susuyorum geride bıraktıklarımın ardından,
bak, söndürüyorum hatta isyanlarımı,
en azından deniyorum,
tırnak izlerini silip atamıyorum belki ruhumdan,
içten içe kanıyorum,
başka tenlerin kokusunda yine sızlayacak bir yanım
biliyorum
ama sözüm olsun;
aynı yerden vurulmayacağım bir daha

kabullenmek değil de
içinden çıkılmazlığın farkına varmak diyelim
ya da içinden çıkılabilecek başka deliklerde kaybolma isteği

aslında bir son var aklımda;

bir adım geriden bakınca daha iyi görürsün demişlerdi
hatırlıyorum;
her yenilgi bir zaferdi hatta dediklerine göre
hepsinin bir oyun olduğunu bildikten sonra

vazgeçmeden önce,
belli belirsiz bir adım atacağım geriye doğru
zannedilmesin ki geçmişe sığınmak derdim
sadece göreceğim;
ben kaybolurken,
kimleri de yanımda götüreceğim

bir şeyi değiştirmeyecek,
farkındayım;
yine 'gitmek lazım' diyeceğim
ve gideceğim
her zamanki gibi
bunu da boş vereceğim

tek fark;
'değer mi?' demeyeceğim,
kimler değiyor yaralarıma bileceğim
ve bir gün döndüğümde
üzerini karalayıp da gittiğim her şeyin üstünden
kalın bir çizgiyle bir daha geçeceğim

ne ilk, ne son terk edişim
biliyorum,
ama bu kez rahat döneceğim..

No comments: